|
Post by Miroslav Huzjak on Jun 10, 2008 9:03:42 GMT -5
Koristite li udžbenike na satovima likovne kulture i kako? Èini sa da neki nastavnici još uvijek odbijaju razumjeti kako se u likovnoj kulturi prvenstveno UÈE likovni pojmovi, pa ne žele upotrijebiti knjige. Mnogi pak (veæina?) odabire udžbenike s minimalnom kolièinom teksta i bez teorijskog uporišta. Kakva su vaša iskustva?
|
|
|
Post by longoria on Sept 21, 2008 4:34:06 GMT -5
Mislim da je uvoðenje udžbenika na satove likovne kulture pozitivna stvar. Otkad su izašli prvi udžbenici, ja sam ih malo po malo uvodila na nastavu i moram priznati da svake godine izlaze sve bolji i bolji. Brojne reprodukcije, ilustracije, primjeri, tekst mogu dosta obogatiti nastavu likovne kulture, ali na kraju kvalitetan nastavni sat ipak ovisi o samom uèitelju, o njegovom znanju, sposobnosti da na zanimljiv naèin uspješno prenese znanje uèenicima i nema tog udžbenika koji može prekriti uèiteljevu nestruènost! Ali dobro, mislim da sad veæ pišem ono što svi znamo, ili što bi trebali znati. Uglavnom želim reæi da su udžbenici iz likovne kulture dobra stvar, ALI mislim da obrada velike kolièine teksta i pojmova na satu likovne kulture nema smisla, posebno ne znam èemu služe radne bilježnice i kada ih koristiti, jer sve to naša mizerna satnica jednostavno ne dopušta!! P.S. Ovaj forum je odlièno mjesto za razmjenu iskustava nas likovnjaka, ne znam samo zašto nas je ovako malo ovdje.
|
|
|
Post by Sanjica on Oct 6, 2008 1:23:24 GMT -5
Udžbenici iz likovne kulture su nepotrebni. Što se tu ima uèiti? Pa nije to povijest!!! Cd-se pokazao zabavan, ali na satu niti nema vremena, niti potrebe za udžbenikom.
|
|
|
Post by Miroslav Huzjak on Oct 6, 2008 17:23:42 GMT -5
Bojim se da poneki nisu shvatili suštinu didaktike likovnog podruèja, a to je uèenje likovnog pojmovnika (navedenog u nastavnom programu). Nauèeni se pojmovi zatim primijenjuju na praktiènom radu i vježba se njihovo prepoznavanje u okolici i na djelima. Udžbenici su se pokazali potrebnim pravo zbog nedostatka vremena, kako bi se nastavniku na nekoliko listova predao sav materijal i primjeri za objašnjenje kljuènih pojmova. Nažalost, naðe se nastavnika koji uopæe ne poznaju ono što bi trebali predavati (likovni jezik), pa uèenicima zadaju samo teme. I njima su udžbenici upuæeni. Djeca nipošto ne smiju zapoèeti s radom ukoliko im nije jasno što to uvježbavaju na tom satu; slobodne i "prigodne" teme u pravilu rezultiraju iskljuèivo stereotipima i šablonama. Ne zaboravite - djeca nisu umjetnici (za to im nedostaje teorijsko znanje i praksa), a nisu ni Kreativni u punom smislu rijeèi, dako da obavezno moraju imati vodstvo.
|
|
ada
New Member
Posts: 4
|
Post by ada on Feb 15, 2009 11:29:49 GMT -5
"Bojim se da poneki nisu shvatili suštinu didaktike likovnog podruèja, a to je uèenje likovnog pojmovnika (navedenog u nastavnom programu). Nauèeni se pojmovi zatim primijenjuju na praktiènom radu i vježba se njihovo prepoznavanje u okolici i na djelima." Vjerujete li Vi da mi u BiH u NPP za prva tri razreda uopæe nemamo odreðene likovne pojmove? Šta mislite o tome? pozz
|
|
|
Post by Miroslav Huzjak on Feb 16, 2009 17:09:50 GMT -5
Hm, pa, što vam onda piše u nastavnom programu?
|
|
ada
New Member
Posts: 4
|
Post by ada on Feb 20, 2009 14:01:09 GMT -5
pokušala sam da idem na copy i paste taj takozvani NPP za Likovnu kulturu treæi razred ali bi bilo mnoooogo toga,a meni se èini bezvrijednog. ako naðete vremena "virnite " samo malo u taj famozni NPP. Èini mi se da se tu luta ili ja zaista ne vidim jasne,precizirane pojmove prilagoðene tom uzrastu. www.oszd.edu.ba/dokumenti/NPIP%20za%203%20razred.pdfpozz
|
|
|
Post by lisa on Oct 19, 2009 9:54:47 GMT -5
Pozdrav svim forumašicama i forumašima, a posebice poštovanom profesoru Huzjaku! Dvije godine radim u razrednoj nastavi. Ove jeseni sam uzela Uèimo gledati za likovnu kulturu nakon što sam uvidjela (prošle godine) koliko su nepregledni drugi udžbenici, tj. meni su bili nepregledni i puno puta nejasni, a uèenici su mi rekli kako im nikada nije knjiga trebala za sat likovne kulture. Da ne prièam o priprema koje nude neki nakladnici (primjer - nastavna jedinica: monotipija). Ove godine zaista uživam Rabim udžbenike svaki sat, bilo za ponavljanje veæ nauèenog likovnog pojma, bilo za susretanje s novim likovnim pojmom. Uèenicima je lakše shvatiti pojam i problem uz udžbenik. Uspjela sam ''nagovoriti'' i kolegice iz svoje podruène škole da prijeðu na Uèimo gledati i jako mi je drago što su me poslušale, a i one kažu isto. Bila sam nedugo na struènom aktivu na kojem je prof. Huzjak držao predavanje o šablonama, kièu... Profesore, ponosna sam na sebe koliko sam upamtila sa predavanja na faksu o tome jer sam se na tom skupu osjeæala ''kao doma''. Doista poštujem metodiku lik. i smatram da je to važan predmet kao i svaku drugi. I nikako ne prihvaæam šablonizirani rad, pokušavam to iskorijeniti, ali 4. razred...teško. Trudim se! A sve to zahvaljujuæi ''prenositelju'' znanja i ljubavi prema likovnoj kulturi, profesoru Huzjaku.
|
|
|
Post by Miroslav Huzjak on Oct 22, 2009 8:11:23 GMT -5
|
|
|
Post by paulina on Jan 31, 2010 8:13:31 GMT -5
Tako dugo dok učitelji ne shvate kako Likovna (vizualna) kultura nije manje važan nastavni predmet od ostalih, dok ne počnu realizirati nastavni program, obrađivati likovne probleme i graditi vizualni jezik - učenici će "nešto crtkati" i "slikuckati", a neće naučiti ništa. Dugoročno gledano, bit će to ljudi koji vjerojatno neće osjećati potrebu posjetiti bilo koju kulturnu ustanovu, osim možda kina. Kvalitetni udžbenici pridonose kultiviranju učenika, iznimna su pomoć učiteljima i zato se pridružujem svima koji podržavaju njihovu upotrebu u nastavi. Naravno, ovdje mislim na udžbenike prof. M. Huzjaka.
|
|
|
Post by paulina on Jan 31, 2010 10:14:07 GMT -5
Što znači "virnuti" u NPP? Pravi učitelj ne zaviruje u program, on ga proučava. poznaje i primjenjuje. Jasno, svatko od nas može imati svoje mišljenje o njemu. Ipak, tvrditi kako u programu LK ima puno, kako kažete, bezvrijednoga - zvuči prilično smjelo! Ja se to ne bih usudila tvrditi, barem tako dugo dok sama ne bih ponudila nešto puno bolje.
Pozdrav, Paulina
|
|
|
Post by massai on Feb 15, 2010 11:30:37 GMT -5
Pozdrav svima! Ja sam učiteljica razredne nastave, nemam još stručni ispit, tj. trenutno idem po zamjenama da skupim staž... Slučajno sam dospjela u predmetnu nastavu likovne kulture, imam nastavu jednom tjedno, sad ovaj tjedan imam 5. i 7. razred. Nemam priručnika niti udžbenika za likovnu kulturu, vjerojatno je ostalo kod stare učiteljice... Htjela bih vas zamoliti za savjet ili kopirane stranice za sljedeću nastavnu temu: 7. razred-tema: izražajnost crta-složene strukture, problem: crtačka tekstura, gustoća crta, motiv je zmaj. To nisam u potpunosti sigurna kako bi trebalo izgledati jer se radi bijelom kredom i ugljenom. Nisam sigurna niti bi li to trebali raditi ovakvim crtama: likovna-kultura.ufzg.hr/images/pcasso1.JPGili ovakvim: likovna-kultura.ufzg.hr/reprodukcije3/durer.jpg na ovoj slici su to noge ovog nosoroga, znači ljuskice. Pretpostavljam da bi trebali raditi ljuskice, ali sigurnija sam ako vas pitam U planu mi piše da bi to trebali raditi u grupi po 6-ero, nije mi jasno bi li onda trebao biti veći papir ili da rade na papiru iz mape? PUNO HVALA NA ODGOVORIMA! Antonija
|
|
|
Post by massai on Feb 17, 2010 4:17:23 GMT -5
itko?
|
|
|
Post by Miroslav Huzjak on Feb 17, 2010 17:59:12 GMT -5
Moguće je, i vrlo poželjno, načiniti vlastitu nastavnu jedinicu. Ukoliko ste se odlučili držati priručnika, prilično je besmisleno tražiti okolo fotokopije. Glavna funkcija priručnika nije sugeriranje gotovih jedinica i priprema (koje su stavljene prisilno zbog tržišnih razloga), već metodičkim dijelom osposobiti nastavnika za samostalan rad. Nabavite si priručnik i pažljivo ga proučite.
|
|
|
Post by massai on Feb 18, 2010 9:05:28 GMT -5
za tu svrhu mi je i trebalo, da me osposobi, pošto nisam stručna osoba za to područje... ali našla sam u knjižari priručnik, tako da je to riješeno hvala
|
|